ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Αναταραχή γνωρίζει επ’ εσχάτων ο τομέας των ειδησεογραφικών ιστοσελίδων, με τις πάλαι ποτέ δημοφιλείς HuffPost, BuzzFeed και Vice να μειώνουν δραστικά το προσωπικό τους σε μία προσπάθεια να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις της αγοράς.
Κολοσσοί του Χόλιγουντ στοιχημάτισαν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια σε εταιρείες, όπως οι BuzzFeed και Vox Media, ελπίζοντας ότι αυτές θα καταστούν βιώσιμες ή ακόμη και κερδοφόρες. Οι επενδύσεις αυτές, όμως, μοιάζουν σήμερα εύθραυστες, ενώ αναλυτές της αγοράς αναρωτιούνται αν εταιρείες, όπως οι NBCUniversal, Disney, 21st Century Fox και Discovery αποφασίσουν να περιορίσουν τις απώλειές τους, εκποιώντας τα μερίδιά τους στα ηλεκτρονικά ΜΜΕ.
«Αν είσαι επενδυτής, η ώρα είναι ακατάλληλη να αποσύρεις την επένδυσή σου, καθώς αυτό θα προκαλούσε αναίτιο πανικό», λέει στην εφημερίδα Hollywood Reporter, ο αναλυτής Κιθ Χερνάντεζ, πρώην στέλεχος του BuzzFeed.
Ο Μπράντον Ρος, αναλυτής της εταιρείας BTIG εκτιμά ότι οι στρατηγικοί επενδυτές δεν ανησυχούν για τις πρόσφατες περικοπές. «Είμαι βέβαιος ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Comcast, Μπράιαν Ρόμπερτς, δεν χάνει τον ύπνο του για τα κακά αποτελέσματα των Vox και BuzzFeed, σε αντίθεση με τους δημοσιογράφους που χάνουν τις δουλειές τους», λέει ο Ρος. Οι επικεφαλής των προβληματικών ιστοσελίδων επιμένουν, όμως, ότι οι επενδυτές τους είναι αποφασισμένοι να διατηρήσουν τα μερίδιά τους, καθώς οι στρατηγικές αυτές επενδύσεις αφορούν περισσότερα από την απλή κερδοφορία.
Τα πράγματα είναι, όμως, δύσκολα. Πολλοί αναρωτιούνται πώς μία ιστοσελίδα όπως το BuzzFeed, που δημιουργήθηκε από ομάδα ιδιοφυών αποφοίτων του ΜΙΤ, μπορεί να έφθασε στο σημείο αυτό. Μόνο εφημερίδες όπως η Wall Street Journal και οι New York Times, που χρεώνουν αδρά τους επισκέπτες των ιστοσελίδων τους κατάφεραν να είναι κερδοφόρες. Ιστοσελίδες όπως οι BuzzFeed και HuffPost επέλεξαν να προβάλουν το περιεχόμενό τους χωρίς χρέωση, υφιστάμενες τις συνέπειες.
Ενδιαφέρον προκαλεί στον επενδυτικό κόσμο η στάση της Vox Media, που επέλεξε τη «μέση οδό». Ο διευθύνων σύμβουλος της Vox, Τζιμ Μπάνκοφ, έχει απόλυτη επίγνωση των συνθηκών της αγοράς, έχοντας θητεύσει στην AOL, όπου εξερεύνησε εναλλακτικές μεθόδους κερδοφορίας, πέρα από τη συμβατική διαφήμιση. Ενα αποτέλεσμα της καινοτόμου τακτικής του Μπάνκοφ ήταν η σύναψη συμφωνίας με την εταιρεία Netflix για την παραγωγή σειράς με τίτλο «Explained», βασισμένης στη δημοσιογραφική έρευνα και στις μεθόδους που αξιοποιούν οι δημοσιογράφοι στο κυνήγι της είδησης.
Πέρυσι, η Vox πέτυχε να αυξήσει τα έσοδά της κατά 20%, φθάνοντας τα 185 εκατ. δολάρια, για να γίνει μία από τις ελάχιστες του χώρου που δεν κατέγραψε ζημίες. Ολα αυτά πραγματοποιήθηκαν χωρίς την υιοθέτηση κάποιας τεχνολογικής καινοτομίας. «Δεν θεωρούμε τον εαυτό μας εταιρεία ψηφιακών μέσων ενημέρωσης. Είμαστε απλά μία σύγχρονη εταιρεία ΜΜΕ», λέει ο Μπάνκοφ.
Πηγή: Καθημερινή