Εκταμιεύθηκαν τα πρώτα 45 εκατ. για τα έργα στον Ε65

Προκαταβολή ύψους 45 εκατ. ευρώ για τα έργα στο νότιο τμήμα του Ε65 εισέπραξε λίγο πριν από την εκπνοή του 2018 η κοινοπραξία Κεντρική Οδός. Με την κίνηση αυτή ολοκληρώθηκε το διαδικαστικό κομμάτι και πλέον οι προβολείς στρέφονται προς την κατασκευή, με την κοινοπραξία να δηλώνει πανέτοιμη να ξεκινήσει τις εργασίες στο τμήμα Λαμίας – Ξυνιάδας, μόλις το επιτρέψει ο καιρός.

Η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης υπεγράφη από το Δημόσιο και την Κεντρική Οδό στις 11 Δεκεμβρίου και εγκρίθηκε με νόμο από τη Βουλή στις 21 Δεκεμβρίου. Η σύμβαση ενεργοποιήθηκε τυπικά λίγες ημέρες αργότερα, την παραμονή των Χριστουγέννων, μόλις ο νόμος 4586/18 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης. Στη συνέχεια οι υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών πήραν τη σκυτάλη και πρόλαβαν να εγκρίνουν μέσα στο έτος την εκταμίευση των πρώτων 45 εκατ. ευρώ, που είναι και η προκαταβολή του έργου. Στόχος ήταν το έργο, που χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από κοινοτικούς και εθνικούς πόρους, να «εγγράψει» τα πρώτα 45 εκατ. ευρώ μέσα στο προηγούμενο έτος, συμβάλλοντας έστω για λίγο στις απορροφήσεις της χώρας την προηγούμενη χρονιά. Οι υπόλοιπες 12 δόσεις της χρηματοδοτικής συμβολής Δημοσίου και Ε.Ε. (που είναι συνολικά 300 εκατ. ευρώ) θα καταβάλλονται κάθε τρεις μήνες με την τελευταία στις 24 Δεκεμβρίου 2021 (ημερομηνία παράδοσης του έργου).

Οσο για το έργο, στόχος της κοινοπραξίας Κεντρική Οδός είναι να ξεκινήσει μόλις… το επιτρέψει ο καιρός. Ηδη, τα πρώτα δύο εργοτάξια, στο Λιανοκλάδι και στον Αγιο Στέφανο Ξυνιάδας, είναι έτοιμα και τις ημέρες αυτές ετοιμάζεται το τρίτο στη Στύρφακα Φθιώτιδας, περίπου στα μισά του έργου. Οι εργασίες θα ξεκινήσουν μόλις το επιτρέψει ο καιρός, με την ΤΕΡΝΑ να δηλώνει «ετοιμοπόλεμη».

Το έργο, μήκους 32,5 χλμ., ξεκινά από την εθνική οδό Αθηνών -Θεσσαλονίκης, λίγο πριν από τη Λαμία (203ο χλμ.) και διασχίζει τον νομό Φθιώτιδας, έως τον κόμβο Ξυνιάδας. Εκεί θα ενωθεί με το ήδη λειτουργούν τμήμα του Ε65 (Ξυνιάδα – Τρίκαλα, 80 χλμ.), συνδέοντάς το με το έτερο «ορφανό» κομμάτι της παραχώρησης στην Κεντρική Οδό, το τμήμα Σκάρφειας – Ραχών Φθιώτιδας της ΠΑΘΕ (Μαλιακός κόλπος). Το μεγαλύτερο τεχνικό έργο του νέου τμήματος είναι η δίδυμη σήραγγα Δομοκού, μήκους 2.983 χιλιομέτρων, που έχει ήδη διανοιχθεί κατά 33%. Ο νέος δρόμος θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας (συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης) ανά κατεύθυνση και θα περιλαμβάνει τέσσερις κόμβους: στη σύνδεση με την ΠΑΘΕ, δυτικά της Λαμίας (5,9ο χλμ.), στο Καρπενήσι (14ο χλμ.) και στην Ξυνιάδα. Θα έχει έναν σταθμό διοδίων στο Λιανοκλάδι (περίπου στο 17ο χλμ.) κι ένα σταθμό εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) στο 12ο χλμ.

Πηγή: Καθημερινή

About Ομάδα Σύνταξης 46306 Articles
To PrismaRadio.gr είναι τo ενημερωτικό ραδιόφωνο της Βορειοδυτικής Ελλάδας

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*