Η ιστορία της Printec ξεκινάει το 1988 και, παρά το γεγονός ότι το όνομά της παραπέμπει στις εκτυπώσεις, το αντικείμενό της κάθε άλλο παρά αυτό είναι. Η εταιρεία που έφερε το πρώτο τερματικό μηχάνημα POS στην Ελλάδα ιδρύθηκε πριν από 30 χρόνια από τέσσερις φίλους και συνεργάτες, οι οποίοι ξεκίνησαν να προμηθεύουν περιφερειακά υπολογιστών τις τράπεζες στην Ελλάδα.
Η ευκαιρία ήρθε σε ένα μόλις χρόνο, όταν οι ιδρυτές της Printec έμαθαν –όντας σε επαγγελματική εκδήλωση– ότι η VISA ενδιαφέρεται να φέρει τις πρωτοποριακές για την εποχή κάρτες ως μέσο πληρωμής στην Ελλάδα. Αξιοποιώντας την ευκαιρία, οι δύο εκ των ιδρυτών της, Χάρης Κωνσταντίνου και Γιάννης Βοζίκης, έφεραν σε επαφή την Alpha Bank με τη VISA και δουλεύοντας μαζί τους ανέπτυξαν την πρώτη εφαρμογή για EFT-POS στην Ελλάδα. Μετά τα EFT-POS ήρθαν αναπόφευκτα και νέες λύσεις ηλεκτρονικών και αυτοματοποιημένων πληρωμών, κι έτσι η Printec έγινε πρωτοπόρος εταιρεία σε λύσεις τέτοιου τύπου σε τραπεζικούς οργανισμούς.
Με την τεχνογνωσία που απέκτησε, η εταιρεία αποφάσισε να επεκτείνει τις δραστηριότητές της και εκτός συνόρων και μέσα στην πρώτη δεκαετία είχε παρουσία σε έξι χώρες. Σήμερα, 30 χρόνια αργότερα, η Printec διατηρεί γραφεία σε 16 χώρες της Κεντρικής και της Ανατολικής Ευρώπης και από μια μικρή ελληνική start up –όταν ακόμη οι startup δεν είχαν τη σημερινή τους ταυτότητα– έχει γίνει πολυεθνική εταιρεία με τζίρο άνω των 120 εκατ. ευρώ και προσωπικό 900 ανθρώπων.
Πλούσιο πελατολόγιο
Με επενδύσεις άνω των 20 εκατ. ευρώ τα τελευταία τέσσερα χρόνια, η Printec, όπως σημειώνει η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας Μαρίνα Μαυρομάτη, είναι έτοιμη να επενδύσει στην περαιτέρω ανάπτυξή της, εξετάζοντας την επέκταση και μέσω εξαγορών σε χώρες όπου διατηρεί δραστηριότητα. Εχοντας κατακτήσει σταθερή πορεία ανάπτυξης τόσο σε επίπεδο τζίρου όσο και σε κερδοφορία και διαθέτοντας σταθερό πελατολόγιο, ανανεώνει την γκάμα των λύσεων που διαθέτει όχι μόνο για τις ελληνικές, αλλά και για μεγάλες ξένες τράπεζες, όπως η Erste, η ΒΚΤ, η HPB, η Bank of Cyprus, η Raiffeisen, η Société Général, η UniCredit, η Intesa, η OTP Bank, καθώς και μεγάλους λιανεμπόρους, όπως η Tesco, η Spar κ.ά. Σύμφωνα με τη διευθύνουσα σύμβουλο της εταιρείας, «αυτό που κάνει την εταιρεία να ξεχωρίζει είναι το γεγονός ότι δουλεύει με τους πελάτες της σε βάση επιχειρηματικής ανάγκης και μετά εντοπίζει ή και δημιουργεί την κατάλληλη τεχνολογική λύση ώστε να καλύψει την ανάγκη αυτή». Με αυτόν τον τρόπο έχουν προκύψει τα τελευταία χρόνια καινοτόμες λύσεις, όπως ο passbook printer, ένα μηχάνημα που ενημερώνει αυτόματα τα βιβλιάρια των πελατών της τράπεζας, χωρίς να χρειάζεται συμμετοχή από τον ταμία, ή τα έξυπνα χρηματοκιβώτια, που εγκαθίστανται στον χώρο της εκάστοτε επιχείρησης και δέχονται μετρητά τα οποία πιστώνονται άμεσα στον λογαριασμό της επιχείρησης.
Οι ανάγκες σήμερα περιστρέφονται περισσότερο γύρω από το λογισμικό και τις δυνατότητες που μπορεί να δώσει σε μια επιχείρηση και τους πελάτες της. Πρόσφατα η Printec δούλεψε με την τράπεζα Raiffeisen στη Σερβία και ανέπτυξε μια μοναδική πλατφόρμα που επιτρέπει στα ATM της να παρέχουν περισσότερες προσωποποιημένες υπηρεσίες στους πελάτες της, αλλά ταυτόχρονα δίνει και στο προσωπικό της τράπεζας την πληροφορία που χρειάζονται για να εξυπηρετήσουν καλύτερα τον κάθε πελάτη.
Για να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες ανάπτυξης νέων προϊόντων, η Printec έχει δημιουργήσει ένα τμήμα που αναπτύσσει νέες λύσεις με γνώμονα τις δυνατότητες της τεχνολογίας αλλά και τις ανάγκες των πελατών της. Το τμήμα αυτό απασχολεί μια ομάδα προγραμματιστών που δημιουργούν πρωτότυπα προϊόντα, τα δοκιμάζουν και υλοποιούν νέες λύσεις συνεχώς.
Αναγνωρίζοντας ότι η αγορά έχει αλλάξει σημαντικά τα τελευταία χρόνια, η Printec επέλεξε να γίνει περισσότερο εξωστρεφής, αλλά και να επενδύσει σημαντικά στο δικό της digital transformation. Η αρχή έγινε με ένα rebranding το 2017, με το οποίο άλλαξε το λογότυπο αλλά και την εταιρική της ταυτότητα προς μια κατεύθυνση πιο σύγχρονη. Η εταιρεία συνέχισε με το εσωτερικό της digital transformation, με επενδύσεις σε σύγχρονες τεχνολογίες και εργαλεία που βελτιώνουν τόσο τον τρόπο εργασίας των ανθρώπων της όσο και την εμπειρία του πελάτη. Σε αυτό το πλαίσιο, η Printec πρόσφατα εγκαινίασε και τα νέα της γραφεία στην Κηφισιά.
Πηγή: Καθημερινή