Με αφορμή το πρόσφατο αυτοκινητιστικό ατύχημα στην διασταύρωση Φιλοσόφων και Καραβέλα στο δημοτικό συμβούλιο της περασμένης Παρασκευής, ο Κώστας Γληγόρης ανέφερε ότι το 2016 είχαν ψηφίσει, δύο μελέτες.
“Η πρώτη μελέτη ήταν η κυκλοφοριακή της πόλης της Λευκάδας και εκεί το δημοτικό συμβούλιο είχε ψηφίσει στους συγκεκριμένους δρόμους να κατασκευαστούν φανάρια.
Στο αμέσως επόμενο θέμα ήρθε η μελέτη τριών κόμβων της πόλης. Ένας από αυτούς ήταν και ο κόμβος Καραβέλα-Φιλοσόφων, οπότε το δημοτικό συμβούλιο τροποποίησε την απόφαση που είχε πάρει στο προηγούμενο θέμα. Όλα αυτά συνέβησαν τον Ιούνιο του 2016.
Δύο χρόνια αργότερα τον Μάιο του 2018, δημοπρατήθηκε το έργο του κόμβου Καραβέλα και Φιλοσόφων.
Λίγες ημέρες πριν τη δημοπράτηση, εστάλη στην τεχνική υπηρεσία της αποκεντρωμένης διοίκησης η κυκλοφοριακή μελέτη που είχαμε ψηφίσει 2 χρόνια πριν.
Το έργο δημοπρατήθηκε χωρίς να υπάρχει εγκεκριμένη κυκλοφοριακή Μελέτη από την αποκεντρωμένη, που σημαίνει ότι ανά πάσα στιγμή αν αλλάξει αυτή η μελέτη, εκτός του ότι ο διαγωνισμός είναι στον αέρα, νέα μελέτη πρέπει να περάσει ξανά από το δημοτικό συμβούλιο κτλ.
Τον Αύγουστο βγήκε ο ανάδοχος και από τότε περιμένουμε να πάρουμε την έγκριση από την Αποκεντρωμένη της μελέτης που είχαμε ψηφίσει το 2016.
Χτες είχαμε ένα ατύχημα. Οι αναφορές που έκανα, καθώς για μένα ο διαγωνισμός είναι άκυρος θεωρητικά και πρέπει να ξαναγίνει, έχουν να κάνουν κυρίως με αυτό που λέμε ότι υπάρχουν καθυστερήσεις στα έργα.
Ως ιδιώτες και εμείς αν αφήσουμε μία πολεοδομική άδεια στην πολεοδομία και δεν ασχοληθούμε ποτέ, μπορούμε να κοροϊδεύουμε τους πελάτες μας και να τους λέμε ότι καθυστερεί η πολεοδομία, ωστόσο δεν καθυστερούν οι υπηρεσίες, αλλά οι αρμόδιοι αιρετοί πρώτα και μετά υπάλληλοι του δήμου, οι οποίοι έχουν αφήσει τα πράγματα να σέρνονται.
Στην απάντησή του ο δήμαρχος Λευκάδας Κώστας Δρακονταειδής, ανέφερε ότι επάνω στην προσπάθεια να καταλογιστούν ευθύνες στη δημοτική αρχή και στους αιρετούς, ειπώθηκε ότι ο διαγωνισμός είναι άκυρος.
“Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε το Μάιο, για να δημιουργηθεί ο κόμβος, η υπηρεσία μας πήγε στην Πάτρα για να δώσει εξηγήσεις γιατί χρειάζεται για οποιοδήποτε έργο να έχεις συγκοινωνιακές μελέτες και η πρώτη ψήφιση που κάναμε στα θέματα που ανέφερε ο συγκεκριμένος δημοτικός σύμβουλος, δηλαδή την συγκοινωνιακή μελέτη, που μελετούσε τέσσερις κόμβους, αλλά η συγκοινωνιακή μελέτη του πανεπιστημίου της Πάτρας, έκανε και αναδιατάξεις στην κίνηση.
Όλα αυτά ψηφίστηκαν στο δημοτικό συμβούλιο όχι μόνο από την πλειοψηφία, όπως αφήνεται να εννοείται, αλλά και πολλοί συνάδελφοι από τη μειοψηφία.
Στη συνέχεια θεωρώντας ότι η λύση του κόμβου είναι καλύτερη και πιο ασφαλής από την λύση των φαναριών, εξειδικεύσαμε το συγκεκριμένο τμήμα της Μελέτης του πανεπιστημίου της Πάτρας και κάνουμε το συγκεκριμένο έργο γιατί το θεωρούσε η υπηρεσία μας- και όχι οι αιρετοί-, ότι θα είχαμε έναν πολύ πιο ασφαλή κόμβο, αν γινόταν με τον τρόπο που τον μελετήσαμε και όχι με φανάρια.
Κανείς διαγωνισμός δεν είναι άκυρος, έχει εγκριθεί σύμφωνα με την ενημέρωση που έχω από την πλευρά της αποκεντρωμένης να προχωρήσει το έργο και να εγκατασταθεί ο εργολάβος και υπολείπονται κάποια τυπικά τα οποία θα ολοκληρωθούν το επόμενο διάστημα.