Ο αντιπεριφερειάρχης Θεόδωρος Χαλικιάς μίλησε στο απογευματινό μαγκαζίνο τουPrisma 91,6, σχολιάζοντας τις τοπικές εξελίξεις.
Αναφερόμενος στο περιφερειακό συνέδριο και το τι αποκόμισε Λευκάδα, εξήγησε ότι δεν μπορεί ένα τέτοιο συνέδριο, να λύνει όλα τα προβλήματα μιας περιοχής, ωστόσο αυτό που εμείς επιδιώξαμε, είναι σε κάθε νησί, να ζητήσουμε κάποια πράγματα, να δεσμεύσουμε τον Πρωθυπουργό και με αυτό το στόχο πήγαμε.
Για τις εξελίξεις με το ΤΕΙ Λευκάδας, ο κύριος Χαλικιάς εξήγησε, ότι εκτός από αυτό έθεσε και θέματα Υποδομών στον Υπουργό, καθώς και χρόνια ζητήματα υποδομών των σχολικών μονάδων.
Ο Αντιπεριφερειάρχης εξέφρασε την άποψη ότι θα πρέπει να παλέψουμε για να κρατήσουμε το δυνατό μας τμήμα από το ΤΕΙ στην Λευκάδα, θεωρώντας ότι θα γίνει κάθε δυνατή προσπάθεια και από την πλευρά του δήμου, και από τη δική του πλευρά, καθώς αν δημιουργηθεί το τμήμα που έχει σχέση με τη θαλάσσια οικονομία, το ισοζύγιο θα είναι θετικό, γιατί το τμήμα θα έχει πολύ μεγάλη ζήτηση καθώς θα είναι ένα από αυτά τα οποία δίνουν δουλειά.
Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά, ωστόσο πρέπει να παλέψουμε όλοι μαζί, δίχως αποσπασματικές προσπάθειες, που τώρα τελευταία έγιναν και πρέπει να κοιτάξουμε λίγο καλύτερα τους φορείς και τι κάνουν και να μη γίνονται πολιτικά παιχνίδια.
Μάλιστα όπως είπε, αυτό το επανέλαβε και στην συνάντηση που είχε και με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Σωτήρη Σκιαδαρέση, λέγοντας ότι και ο ίδιος παρόλο δεν ήταν υποχρεωμένος να δώσει το παρών στο δημοτικό συμβούλιο, πήγε εκεί για να έχει ένα ακροατήριο και να απευθυνθεί μέσα από τα μέσα ενημέρωσης στον κόσμο, με τον ίδιο να υπογραμμίζει ότι και οι άλλοι φορείς έχουν την ίδια υποχρέωση να δώσουν το παρών και όχι να κάνουν μία πρόσκληση μετά από τρεις μέρες για να συζητήσουν το θέμα.
Μάλιστα όπως ανέφερε, ο ίδιος θα καλέσει όλους τους φορείς αμέσως μετά τις γιορτές, για να συζητήσουμε αυτό το θέμα, να ακολουθηθεί η θεσμική διαδικασία και όχι παρασκηνιακά με λειτουργεί κάποιος για να δημιουργεί εντυπώσεις στον κόσμο ότι ενδιαφέρεται.
Στο ενδεχόμενο αποκλεισμού της Λευκάδας από τον σχεδιασμό του υπουργείου για τμήμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, χαρακτήρισε κωμική την εξέλιξη, καθώς δεν μπορείς να ισχυρίζεσαι ότι αναβαθμίζεις τον χάρτη στα Ιόνια Νησιά και δημιουργείς ένα πανεπιστήμιο από την στιγμή που μιλάμε για περιφέρεια Ιονίων Νήσων, για συνοχή, για άξονα Βορά-Νότου και το να αφήσεις ένα νησί εκτός, είναι κουτό δεν στέκει στην λογική, ανέφερε.
Όσον αφορά το πόρισμα της Εκπαιδευτικής Επιτροπής, είπε ότι έχει την δική του γνώμη για το πώς βγαίνει ένα πόρισμα και ποιους βολεύει, ελπίζοντας ότι δεν θα χρειαστεί να πει περισσότερα για αυτό το ζήτημα.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και τα έργα που πραγματοποιούνται στο νησί, λέγοντας ότι το 2018 θα είναι η χρονιά των έργων , καθώς μόνο στο πρώτο τρίμηνο του νέου έτους θα δημοπρατηθούν έργα ύψους 3.750.000 ευρώ τα οποία και ανέφερε αναλυτικά.
Μάλιστα έκανε ιδιαίτερη αναφορά και στην πεζοδρόμηση του Νυδριού, κάνοντας λόγο για ένα τεράστιο έργο για το Νυδρί, με τον ίδιον να ανακοινώνει ότι σε συνεννόηση του Περιφερειάρχη κύριου Γαλιατσάτου με τον κύριο Χαρίτση, πήρε το πράσινο φως για να αποσταλεί ένα τεχνικό δελτίο για την παράκαμψη του Καλαμιτσίου, η οποία περιλαμβάνει και απαλλοτριώσεις, λέγοντας ότι είναι ένα σημαντικό έργο για όλη την κίνηση προς της παραλίες.
Όσον αφορά την γέφυρα, είπε ότι ο ίδιος έχει θέσει το θέμα από το 2014 και την πρώτη του επίσκεψη στο Υπουργείο Μεταφορών, καθώς είχε ζητήσει από το υπουργείο να φτιάξει τον δρόμο Άκτιο-Λευκάδα μέχρι την οδό Φιλοσόφων, καθώς υπάρχει η μελέτη από την παλιά υπόγεια που πήγαινε ο δρόμος μέχρι εκεί, με τον ίδιο να εκτιμά ότι θα μπορούσε να γίνει μια γέφυρα που να ανοίγει με έναν τρόπο σε εκείνο το σημείο και να έχουμε και μια δεύτερη η οποία θα βγάζει την κίνηση από έξω και θα είναι πιο σύγχρονη κάνοντας λόγο για λύση μικρότερου κόστους, όμως δεν γνωρίζει έπειτα από την παρέμβαση του Πρωθυπουργού αν αυτό θα είναι κάτι καλύτερο, ωστόσο υπάρχει βούληση και θα γίνει μια καινούρια γέφυρα και να εξυπηρετεί την κίνηση στην Λευκάδα και να μην περνάει μέσα από την πόλη.
Στο ενδεχόμενο των διοδίων, είπε ότι εμείς ποτέ δεν συζητήσαμε αυτό το ενδεχόμενο, ούτε μέσω ιδιωτικής χρηματοδότησης, ζητήσαμε να είναι ελεύθερη, με τον ίδιο να ισχυρίζεται ότι αν θελήσουμε να βάλουμε διόδια, η ουρά στην είσοδο θα φτάσει μέχρι το Αγρίνιο, λέγοντας ότι αν μετά από ένα σημείο τα πάντα θα πληρώνονταν ηλεκτρονικά θα μπορούσε να το συζητήσει πιο εύκολα, καθώς θα υπήρχαν και πόροι για να γίνουν υποδομές στο νησί.
Όσον αφορά τον εργολάβο, αν πάρει και δεύτερο έργο, τότε δεν θα χρειάζονται διόδια και μακάρι να γίνει η κατασκευή Μαρίνας τόσο στο Βλυχό, που το έχει ανάγκη η περιοχή, όσο και στο Μεγανήσι.
Ό κύριος Χαλικιάς αναφέρθηκε και στις κοινωνικές, αλλά και πολιτιστικές δράσεις της Περιφέρειας, ενώ σε ερώτηση αν θα χρειαστεί και νέα θητεία για να ολοκληρώσει το έργο του, άφησε όλα τα ενδεχόμενα ανοικτά.
Ακούστε αναλυτικά όλη την συνέντευξη: