Για τα φλέγοντα ζητήματα του Δήμου Λευκάδας μίλησε στον Prisma 91,6 και τον Κώστα Καζαντζίδη o Δήμαρχος Λευκάδας Κωνσταντίνος Δρακονταειδής.
Όσον αφορά το ζήτημα των επιδομάτων των σεισμόπληκτων, είπε ότι ήδη καταβλήθηκαν και μπήκαν στους λογαριασμούς των πρώτων σεισμοπλήκτων τα αντίστοιχα επιδόματα το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε.
Έχουν πιστωθεί περίπου σε 65 από τους πολίτες μας το ποσό του επιδόματος με τον κύριο Δρακονταειδής να αναφέρει ότι εκκρεμούν και άλλα επιδόματα, τα οποία έχουν να κάνουν και με την έλλειψη δικαιολογητικών, γιατί πλέον ο έλεγχος είναι ενδελεχής.
Ο κύριος Δρακονταειδής αναφέρθηκε και σε μια εξέλιξη της Παρασκευής που μας πέρασε, καθώς ο Δήμος Λευκάδας σε συνεννόηση με το Υπουργείο Ανάπτυξης και την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, εξασφάλισε καινούρια χρηματοδότηση που θα φτάνει περίπου στα 18 εκατομμύρια ευρώ.
Επιπλέον επισήμανε ότι ο Δήμος Λευκάδας έχει πάρει χρήματα που φτάνουν το 1,5 εκατομμύριο ευρώ και τα οποία δρομολογούνται ως αναφορά τις διαδικασίες ένταξης στον προϋπολογισμό, ώστε να γίνουν οι μελέτες, πολλές από τις οποίες ολοκληρώνονται τις επόμενες μέρες και να ξεκινήσουν τα έργα.
Επίσης υπάρχει η δέσμευση από το ΥΠΟΜΕΔΙ ώστε να αποκατασταθούν οι δύο δρόμοι που οδηγούν στις δύο παραλίες των Εγκρεμνών και το Γιαλού, που αυτές είναι έξω από τη χρηματοδότηση το 18 εκατομμυρίων ευρώ.
Το σίγουρο είναι, όπως ανέφερε ότι υπήρξε μια καθυστέρηση η οποία δεν εξαρτώταν από το Δήμο Λευκάδας καθώς αν δεν πάρει ο Δήμος χρηματοδότηση από το κράτος, δεν μπορεί να περπατήσει ενώ εξήγησε ότι ακολουθείται μια πολύπλοκη διαδικασία.
Για παράδειγμα ο Δήμος έχει εισπράξει το ποσό των 800.000 € για οδοποιΐα από το υπουργείο, ωστόσο πρέπει να γίνει δημοτικό συμβούλιο για να ενταχθούν τα έργα στον προϋπολογισμό, ο οποίος πρέπει να πάρει έγκριση από την αποκεντρωμένη διοίκηση, λέγοντας ότι είναι μια γραφειοκρατική διαδικασία η οποία καθυστερεί την έναρξη των έργων.
Ο Δήμαρχος Λευκάδας, αναφέρθηκε και στον απολογισμό που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα λέγοντας ότι ο Δήμος Λευκάδας, έθεσε ορισμένους στόχους με το που ανέλαβε το τιμόνι του Δήμου.
Συγκεκριμένα υπογράμμισε ότι υπήρχαν σοβαρές εκκρεμότητες με έργα τα οποία απειλούνταν η χρηματοδότηση τους, αναφέροντας το τουριστικό αγκυροβόλι, με τον Δήμο να διασφαλίζει τη συνέχιση του έργου που ολοκληρώνεται το Μάρτη με Απρίλη του 2017, με επιπρόσθετα κονδύλια 12 εκατομμυρίων ευρώ από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.
Ο κύριος Δρακονταειδής αναφέρθηκε και στην αναδιοργάνωση του Δήμου λέγοντας ότι είναι κομβικό σημείο, καθώς δεν μπορείς να λες ότι θέλεις να κάνεις την καθημερινότητα όταν δεν υπάρχει οργάνωση σε αυτόν.
Ο ίδιος μάλιστα έφερε για παράδειγμα τα τεράστια προβλήματα στην ύδρευση, λέγοντας ότι για πρώτη φορά έγινε καταγραφή των δικτύων , με τον Δήμο να γνωρίζει τι ανάγκες προκύπτουν, τι αντλίες χρειάζονται, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί σ’ στην υποχρέωση του να παρέχει το βασικό αγαθό που λέγεται νερό και στους πολίτες αλλά και στους τουρίστες που θα έρθουν το καλοκαίρι.
Όσον αφορά το έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης, υπογράμμισε ότι με βάση την τωρινή ενημέρωση που υπάρχει το υπουργείο το έχει παγώσει, καθώς σε συναντήσεις που είχε με υπουργικά στελέχη ειπώθηκε ότι θεωρούν ότι μιλάμε για να κόστος του έργου που κυμαίνεται στα 80 εκατομμύρια €, που με τον τρόπο που ήταν να τερματίσει ήταν ασύμφορο.
Ο ίδιος θύμισε και το ζήτημα των διοδίων ενώ αναφερόμενος και στο ενδεχόμενο δημιουργίας Μαρίνας πολυτελών σκαφών, ανέφερε ότι μια τέτοια Μαρίνα θα ήταν ανταγωνιστική στην ήδη υπάρχουσα, με τον Δήμο Λευκάδας να εισπράττει ένα σημαντικό ενοίκιο που ξεπερνά το 1 εκατομμύριο ευρώ σε ετήσια βάση.
Ο Δήμος Λευκάδας έχει θέσει μάλιστα τη δική του θέση και πιέζει το υπουργείο σε αυτή την κατεύθυνση, καθώς εκτιμά ότι θα μπορούσε να γίνει με πολύ λιγότερα χρήματα, στη βάση ενός τμήματος του προηγούμενου σχεδίου που προέβλεπε ένα δρόμο που θα έφτανε μέχρι να σημείο, με τον ίδιο να λέει ότι πρέπει να δούμε εναλλακτικές σε ό,τι αφορά τη σύνδεση.
Η σύνδεση μπορεί να μην είναι υποθαλάσσια αλλά υπέργεια, με τον ίδιο να λέει ότι δεν είναι ο ειδικός να υποδείξει τον τεχνικό τρόπο, εμμένοντας ωστόσο ότι ζητούμενο είναι να διασφαλίζουμε με πολύ λιγότερο κόστος την επένδυση.
Η Λευκάδα την έχει ανάγκη από την επένδυση ανέφερε, ωστόσο υπογράμμισε ότι την δεδομένη στιγμή κατά τη γνώμη του, πιο σημαντικό είναι η βελτίωση των υποδομών του νησιού και η λύση θεμάτων όπως τα απορρίμματα και το δίκτυο ύδρευσης.
Είναι πολύ θετικό η ζεύξη να διευκολύνει την έλευση κόσμου στο νησί, το θέμα είναι ωστόσο να υπάρχουν και οι κατάλληλες υποδομές για να δεχτεί τόσο κόσμο, υπογράμμισε.
Όσον αφορά το θέμα το σκουπιδιών, ανέφερε ότι το δημοτικό συμβούλιο έχει ψηφίσει ομόφωνα το τοπικό σχέδιο δράσης που ζητείται πλέον και από το υπουργείο.
Το τοπικό σχέδιο δράσης περιλαμβάνει την κατασκευή μίας μονάδας διαχείρισης απορριμμάτων , με την χρηματοδότηση της να υπάρχει ως εγγραφή στο προϋπολογισμό .
Από κει και πέρα όμως και μέχρι να φτάσουμε στο να φτιάξουμε αυτή τη μονάδα, υπάρχει απύθμενο βάθος ενεργειών που πρέπει να γίνουν.
Όπως είπε, αυτή τη στιγμή ο Δήμος βρίσκεται στην φάση της ολοκλήρωσης.
Επίσης ανέφερε ότι ο Δήμος Λευκάδας περιμένει την προ έγκριση δημοπράτησης από το υπουργείο για να προχωρήσουν στη δημοπράτηση του έργου, παράλληλα έχουν δημοπρατήσει και εκτελείται το έργο του δεματοποιητή , ενώ ολοκληρώθηκε ο δεύτερος από τους δύο σταθμούς μεταμόρφωσης απορριμμάτων και όλα αυτά όταν πρέπει παράλληλα να διαχειρίζεσαι τα σκουπίδια του σήμερα και εδώ υπάρχει τεράστιο πρόβλημα.
Γι αυτό ο Δήμος Λευκάδας έχει ζητήσει από γειτονικούς δήμους να μπορέσουμε να μεταφέρουμε τα τρέχοντα απορρίμματα μας, μέχρι να γίνει η μονάδα, καθώς ο χώρος αποθήκευσης στον Δήμοι έχει κλείσει..
Το ζήτημα έχει βρει το δρόμο του και σε ότι αφορά τα γραφειοκρατικά, με τον κύριο Δρακονταειδή να τονίζει ότι εθνικός σχεδιασμός διαχείρισης απορριμάτων έχει αλλάξει από την καινούρια κυβέρνηση, που σημαίνει ότι και ο Δήμος έκανε αλλαγές με βάση τις συστάσεις του υπουργείου στην υπάρχουσα κατάσταση.
{youtube}qd8CZ8lzUuA{/youtube}
.